Analizează morfologic şi sintactic cuvintele din versurile următoare:
Sfioase-s bolţile spre sară, şi mai sfioasă-i iasomia:
Pe faţa ei neprihănită se-ngână-n veci melancolia
Seninului de zare stânsă, şi-n trandafiri cu foi de ceară
Trăiesc mâhnirile şi plânge norocul zilelor de vară.
(Dimitrie Anghel – În grădină)
“sfioase” – adjectiv propriu-zis, variabil cu 4 forme, se acordă cu substantivul “bolţile” (feminin, plural, nominativ), gradul de comparaţie pozitiv, funcţia sintactică de nume predicativ;
“-s” – verb copulativ, conjugarea a IV-a, modul indicativ, timpul prezent, persoana a III-a, numărul plural, funcţia sintactică de predicat nominal (împreună cu numele predicativ “sfioase”);
“bolţile” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul plural, cazul nominativ, articulat cu articolul hotărât “-le”, funcţia sintactică de subiect;
“(spre) sară – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul singular, cazul acuzativ, precedat de prepoziţia „spre”, nearticulat, funcţia sintactică de complement circumstanţial de timp;
„mai sfioasă” – adjectiv propriu-zis, variabil cu 4 forme, se acordă cu substantivul “iasomia” (feminin, singular, nominativ), gradul de comparaţie comparativ de superioritate, funcţia sintactică de nume predicativ;
„-i” – verb copulativ, conjugarea a IV-a, modul indicativ, timpul prezent, persoana a III-a, numărul singular, funcţia sintactică de predicat nominal (împreună cu numele predicativ “mai sfioasă”);
„iasomia” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul singular, cazul nominativ, articulat cu articolul hotărât “-a”, funcţia sintactică de subiect;
„(pe) faţa” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul singular, cazul acuzativ, precedat de prepoziţia „pe”, articulat cu articolul hotărât „pe”, funcţia sintactică de complement circumstanţial de loc;
„ei” – pronume personal, forma accentuată, persoana a III-a, numărul singular, genul feminin, cazul G., funcţia sintactică de atribut pronominal genitival;
„neprihănită” – adjectiv propriu-zis, variabil cu 4 forme, se acordă cu substantivul “faţa” (feminin, singular, acuzativ), gradul de comparaţie pozitiv, funcţia sintactică de atribut adjectival;
„se-ngână” – verb predicativ, conjugarea I, diateza reflexivă, modul indicativ, timpul prezent, persoana a III-a, numărul singular, funcţia sintactică de predicat verbal;
„melancolia” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul singular, cazul nominativ, articulat cu articolul hotărât “-a”, funcţia sintactică de subiect;
„seninului” – substantiv comun, simplu, genul neutru, numărul singular, cazul genitiv, articulat cu articolul hotărât „-lui”, funcţia sintactică de atribut substantival genitival;
„(de) zare” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul singular, cazul acuzativ, precedat de prepoziţia „de”, nearticulat, funcţia sintactică de atribut substantival prepoziţional;
„stânsă” – adjectiv provenit din participiu, se acordă cu substantivul “zare” (feminin, singular, acuzativ), gradul de comparaţie pozitiv, funcţia sintactică de atribut adjectival;
„(în) trandafiri – substantiv comun, simplu, genul masculin, numărul plural, cazul acuzativ, precedat de prepoziţia „în”, nearticulat, funcţia sintactică de complement circumstanţial de loc;
„(cu) foi” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul plural, cazul acuzativ, precedat de prepoziţia „cu”, nearticulat, funcţia sintactică de atribut substantival prepoziţional;
„(de) ceară” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul singular, cazul acuzativ, precedat de prepoziţia „de”, nearticulat, funcţia sintactică de atribut substantival prepoziţional;
„trăiesc” – verb predicativ, conjugarea IV, diateza activă, modul indicativ, timpul prezent, persoana a III-a, numărul plural, funcţia sintactică de predicat verbal;
„mâhnirile” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul plural, cazul nominativ, articulat cu articolul hotărât “-le”, funcţia sintactică de subiect;
„plânge” – verb predicativ, conjugarea III, diateza activă, modul indicativ, timpul prezent, persoana a III-a, numărul singular, funcţia sintactică de predicat verbal;
„norocul” – substantiv comun, simplu, genul neutru, numărul singular, cazul nominativ, articulat cu articolul hotărât “-l”, funcţia sintactică de subiect;
„zilelor” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul plural, cazul genitiv, articulat cu articolul hotărât „-lor”, funcţia sintactică de atribut substantival genitival;
„(de) vară” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul singular, cazul acuzativ, precedat de prepoziţia „de”, nearticulat, funcţia sintactică de atribut substantival prepoziţional.
Teoodora
sept. 27, 2012 @ 11:40:06
Cum analizez semantic/morfologic urmatorul text:
”Arta este un lucru necunoscut.In tot Bucurestiul nu se aflau decat un singur piano si o harpa.Muzica apartinea lautarilor si cantaretilor de la biserica”
Va multumesc frumos!!!
Jolan
ian. 29, 2013 @ 00:08:10
arta: subst. comun, simplu, gen fem, nr, sg, articulat cu art.hot „a”, caz N, f.s subiect.
Cristina
mai 01, 2013 @ 16:46:25
usor
clau
iun. 12, 2013 @ 22:33:16
cum se analizeaza sintactic si morfologic cuv. adesea din prop. in basme,apare adesea o pasare fabuloasa?
Jolan
ian. 29, 2013 @ 00:12:20
este: verb copulativ, conj. a IV-a (a fi), diateza activa, mod indicativ, timp prezent, persoana a IIIa, nr. sg., f.s predicat nominal impreuna cu numele predicativ „un lucru”
Jolan
ian. 29, 2013 @ 00:14:14
un lucru: subst. comun, simplu, articulat cu art. nehot „un”, gen neutru, nr. sg., caz N, f.s nume predicativ
Jolan
ian. 29, 2013 @ 00:17:54
necunoscut: adjectiv provenit din verb la participiu, grad pozitiv, variabil cu 4 forme, se acorda in gen nr. caz cu subst. „lucru”, f.s. atribut adjectival
pancho
feb. 18, 2013 @ 20:43:37
care este analizarea cuv. nalta
lenuta
feb. 23, 2013 @ 21:14:45
cum analizez :
Ce facem noi , Patrocle ? intreba ea pe catel……..
multumesc mult
cristina
mart. 08, 2013 @ 10:49:23
prin lumina zboara ca nisip de chihlimbar
Andreea
mart. 10, 2013 @ 00:17:12
Cum analizez : ,,Acolo unde-i cer senin
Si ca seninul cer zambesc
Femei ce poarta l-al loc san
Copii ce pentru lupta cresc
rares
mart. 27, 2013 @ 23:43:20
Poti analiza si sintactic fraza??? multumesc
rares
mart. 27, 2013 @ 23:44:15
!
Bambi
mai 23, 2013 @ 19:47:36
am de analizat morfo-sintactic cuv. :
a maselor , aer , sunt numeroase , cad . habar nu am. :((
va rog,putin ajutor? 😦
idnedelcv
mai 27, 2013 @ 00:26:36
Din ce propoziţie?! Scrie propoziţia!
cristian
mai 26, 2013 @ 15:53:52
analizeaza te rog :
ar fi tacut;un taran;patru;despre;si;potopul ;tot;
idnedelcv
mai 27, 2013 @ 00:25:59
Trebuie să scrii şi propoziţia din care fac parte aceste cuvinte!!
silviu
iun. 03, 2013 @ 14:05:11
bravo
popa claudia
iun. 05, 2013 @ 09:24:24
cum analizea atributele substantivale din urmatorul text masa este cea mai veche piesa de mobilier; principala ei intrebuintare este aceea de masa pentru mancare ;exista mese cu un picior ;gheridonul cu trei cicioare .cu patru picioare ‘biroul iese din seri obisnuita a meselor aceasta este o inventie a timpurilor moderne si spatiile dintru sertarelor srvesc pentru pastrarea rechizitelor rafturile asemenea etajelor biblioteci maresc spatiul de depozitare
Ailee
iun. 19, 2013 @ 10:17:37
ce inseamna analiza sintactico-morfologica a unui vers?
sarmiza mihaela niculescu
aug. 27, 2013 @ 17:22:42
care este analiza morfosintactica a cuvantului grase si imi este foarte mult de folos acest blog,iti multumesc mult
idnedelcv
aug. 29, 2013 @ 00:15:08
Care este enunţul din care face parte cuvântul „grase”?
Stefan Radu
sept. 21, 2014 @ 09:50:55
Poti sa analizezi cuvintele din strofa asta de poezie :,, In al umbrei intuneric te aseman unui print,Ce se uit-adanc in ape Cu ochi negri si cuminti”
Mirela Surugiu
sept. 13, 2013 @ 22:40:35
Buna !!! imi poti analiza textul :
A fost odata ca-n povesti
A fost ca niciodata,
Din rude mari împaratesti,
O prea frumoasa fata.
Si era una la parinti
Si mândra-n toate cele,
Cum e Fecioara între sfinti
Si luna între stele.
Daca se poate multumesc mult !! 🙂
Luiza
oct. 01, 2013 @ 18:06:22
Pentru prima strofa imi trb si mie analiza, ai primit-o? Sau ai reusit sa o faci? 😀 :X 🙂
Mirela Surugiu
sept. 17, 2013 @ 03:00:03
Sfioase-s bolţile spre sară Cum se analizeaza litera S din cuv sfioase-s ??
idnedelcv
sept. 18, 2013 @ 21:39:54
N-am mai auzit aşa ceva!
Vrei să analizezi o literă?
Ce fel de analiză?
Luiza
oct. 01, 2013 @ 18:10:13
”S” se foloseste drept ”sunt” : ”Sfioase ”sunt” boltile spre sara…”
mimi
apr. 29, 2015 @ 18:05:57
,,s” de la ,,sfioase-s” reprezinta verbul ,,sunt”
cat
sept. 24, 2013 @ 22:51:43
a analiza morfologic impodobisera,ambitie,negre
idnedelcv
sept. 25, 2013 @ 23:35:05
Ar trebui să fie şi o propoziţie. Altfel, nu se poate face analiza completă.
„împodobiseră”- verb predicativ, conjugarea IV, modul indicativ, timpul mai mult ca perfectul, persoana III, numărul plural;
„ambiţie” – substantiv comun, simplu, numărul singular, genul feminin, nearticulat, cazul N. – Ac.;
„negre” – adjectiv propriu-zis, variabil cu 4 forme…
Anastasia
sept. 29, 2013 @ 16:35:56
cum analizam<Primavara din nou va-ntilni zori de zi
idnedelcv
sept. 29, 2013 @ 19:14:11
„va-ntâlni”- verb predicativ, conjugarea IV, diateza activă, modul indicativ, timpul viitor, persoana III, numărul singular, funcţia sintactică de predicat verbal;
Anastasia
sept. 29, 2013 @ 16:37:20
ma intereseaza va-ntilni plissssss,
Luiza
oct. 01, 2013 @ 18:01:42
Ma puteti ajuta sa analizez toate cuvintele din straofa : ”A fost odata ca-n povesti,
A fost ca nici odata,
Din rude mari imparatesti o prea frumoasa fata. ” Multumesc !
cat
oct. 09, 2013 @ 19:28:45
analiza morfologic nemuritor , murira . Va rog acum
cat
oct. 09, 2013 @ 19:33:04
si copii
Alin
nov. 09, 2013 @ 15:55:18
analiza cuv din textul :pe o stanga neagra intr-un vechi castel.unde curge-n vale un rau mititel plange su suspina tanara domnita.
ArianaGrrande
nov. 17, 2013 @ 13:24:04
ce este la Peles d p d v morfologic si sintactic?
ArianaGrrande
dec. 01, 2013 @ 13:35:25
ce este sunetul ca pare de vb propagata si aceasta ? ar mai fii si o descarare doi unui nor
voicumirela
dec. 08, 2013 @ 19:10:30
Mi-am dat seama că nu se gândea întotdeauna la o eventuală despărţire; asemenea gânduri, cumplite, le respingea cu dârzenie întreaga ei fiinţă. Dar bănuia că viaţa aceasta, trăită împreună clipă de clipă, miracolul acela, a două făpturi necontenit prezente una pentru alta, nu va putea dura. Îşi dădea seama, zărindu-mă uneori în faţa raftului cu cărţi, că în curând mă va cuprinde vechea mea patimă, şi că atunci munca mă va fura de lângă ea ceasuri şi zile întregi. Ştia că setea mea de creaţie, de scris, a fost numai adormită, că ea nu va putea fi definitiv stinsă. Se împăcase cu acest destin – despărţirea noastră pentru lungi, chinuitoare intervale – dar l-ar fi voit cât mai târziu împlinit.
Câteodată îşi spunea că e imorală cu dragostea ei strivitoare, că un om nu poate trăi fără să muncească şi mai ales un artist nu are dreptul să-şi îngroape talentul într-o dragoste fericită. şi pentru fiinţa ei cinstită îndoielile acestea erau chinuitoare. Dar întotdeauna sfârşea prin a-şi spune că, moral sau imoral, bine sau rău, toate acestea n-au nimic de-a face cu adevărata, tainica dragoste; că întâlnirea noastră este singurul lucru esenţial, real, iar toate celelalte – muncă, creaţie, talent, onoare şi câte vor mai fi – nu preţuiesc nimic, căci toate sunt zădărnicii omeneşti ale pământului…
(Mircea Eliade, Nuntă în cer)
multumesc..sau orice alt text…
Alex
dec. 11, 2013 @ 22:02:07
poti sa analizezi te rog „zidurile colorate”si”corabii cidate”
anca
dec. 12, 2013 @ 22:36:54
nu ma pot opri aici…….functia .sintactica a cuv. opri ,va rog
anca
dec. 12, 2013 @ 22:40:03
va rog cine poate sa ma ajute?
idnedelcv
dec. 12, 2013 @ 23:03:49
„opri” – complement direct (determină verbul „nu pot” şi răspunde la întrebarea CE?).
larisa
dec. 14, 2013 @ 19:52:53
Aparu insusi Flint intr-o barcuta, iar capul ii era infasurat cu o esarfa- ce functie sintactica au verbele din fraza de mai sus
ghibu2
dec. 17, 2013 @ 18:07:10
care este analiza morfologica a cuvintului doina
idnedelcv
dec. 17, 2013 @ 22:56:17
Pentru că nu scrii cu diacritice, nu-mi pot da seama dacă este vorba despre „doină” sau despre „doina”.
„doină” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul singular, cazul N. / Ac. (dacă-mi spuneai şi propoziţia din care face parte cuvântul, puteam să aflu cazul exact), nearticulat (dacă se termină în „-a”, atunci acesta este articol hotărât).
ghibu2
dec. 17, 2013 @ 18:08:28
ajutooooooooor
Alina
ian. 08, 2014 @ 14:14:44
cum analizez : Profesorul nostru de limba romana scrie cu stinga.
mersi anticipat …
gabi
ian. 09, 2014 @ 16:15:13
era un sfarsit de toamnb,de o frumusete larga si potolita si privean de la fereastra vagonului dealurile lenevoase cu paduri indesate cu acea felurime de colorit care arata cresterile.Daca vara e greu de osebit toate apele si asemuirile de verde,acum gama vestejitului cuprinde toate culorile tari (doar atributele substantivale si adjectivale please:)
idnedelcv
ian. 09, 2014 @ 20:56:08
Atribute substantivale: de toamnă, de o frumuseţe, vagonului, cu păduri, de colorit, de verde, vestejitului.
Atribute adjectivale: largă, potolită, lenevoase, îndesate, acea, toate, toate, tari.
csabyka
ian. 12, 2014 @ 13:38:20
cineva imi analizeaza verbul E?
ioana
ian. 12, 2014 @ 14:40:46
Analiza cuv. citim te rog
Sandra Sandrx
ian. 13, 2014 @ 21:51:01
Am nevoie la romana sa spun care sunt atributele substantivale si adjectivale din textul : Acest copil creste si se afirma cu totul altfel decat blajinul Badea.Pana la varsta de sapte ani a crescut cu verii sai si cu ceilalti copii din sat
idnedelcv
ian. 13, 2014 @ 22:13:39
Atribute substantivale: de…ani, din sat.
Atribute adjectivale: acest, blajinul, şapte, săi, ceilalţi.
Eu
ian. 16, 2014 @ 16:14:43
Salut!!!!!
Cum se analizează un substantiv????
Va rog raspundeti repede
anonimul
ian. 17, 2014 @ 21:58:36
Ama nevoie sa conjug un verb morfologic la modul conjunctiv
Pliz ajutor
Andrei
feb. 06, 2014 @ 17:28:13
am de analizat cuvintele : nimeni, ce, carora, cum, te, trebuie, probabil, ma, unde, este important
MARIA 299
feb. 10, 2014 @ 15:52:06
Identificati atributele si analizati partile de vorbire prin care se exprima :
”Exista grupuri care socotesc prezenta strainului la sarbatorile lor ca pe o sursa de impuritate si de tulburare. O societate relaxata suporta insa bine pe strain, ba chiar ii compune un rol. El devine ochiul limpede in care se oglindeste sarbatoarea. Am vazut adeseori straini participand la sarbatori din sate romanesti. Cel mai mic semn al lor de simpatie era primit cu entuziasm.
Militaru Loredana
feb. 12, 2014 @ 16:02:20
Mama IRinei mi-l cânta si ea. ?ea???
Dumitru
feb. 12, 2014 @ 18:01:34
….. , pastreaza pentru zile mari, …..
conjugarea adjectivului „mari” varog frumos.ms mult
lavinia
mart. 09, 2014 @ 16:36:35
ma ajutatzi va rog cum se analizeaza cuv golasa
Lorenna
mart. 10, 2014 @ 09:55:00
analiza orfologica a cuvintului ” gindurilor”
idnedelcv
mart. 10, 2014 @ 12:24:43
Pentru a face analiza morfologică integrală a unui cuvânt, ar trebui să scrii propoziţia din care face parte.
Însă chiar şi aşa, putem face o analiză morfologică parţială.
„gândurilor” – substantiv comun, simplu, genul neutru, numărul plural, cazul D. sau G., articulat cu articolul hotărât „-lor”.
anonim
mart. 12, 2014 @ 18:11:35
Buna. Am o fetita in clasa a treia. Doamna invatatoare a zis ca „unul” din propozitia : „Unul dintre marinari zise:” este numeral. Eu zis ca e pronume. Care avem dreptate? Oricum nu e foarte important de moment. Va invata in clasa a V a cum trebuie, sper. :)) Multumesc
idnedelcv
mart. 12, 2014 @ 22:26:04
Dvs. aveţi dreptate. „Unul” este pronume nehotărât.
body.dany@yahoo.com
mart. 31, 2014 @ 08:25:37
spunetimi si mie valoare morfologica si functia sintactica a urmatoarelor cuvinte : dintre noi , a zapezi , care
mirea carmen
apr. 01, 2014 @ 19:54:11
va roog stie cineva sa formeze un adj.derivat cu sufixul de la substantivul sugerat de :martisor cu zaruri,un trifoi,un cosar si carti de joc? vaaa rooooggggg….
mateo
apr. 28, 2014 @ 15:37:01
cum analizez cuvantul nalta
Marta
mai 05, 2014 @ 16:59:22
Buna seara, ma ajuta si pe mine cineva? Am de analizat ” Nu e nimic si totusi e” toata propozitia
Gabriel Pop
mai 13, 2014 @ 14:07:04
analizeaza fonetica a cuvintului gasesc
idnedelcv
mai 13, 2014 @ 22:11:10
„g” – consoană
„ă” – vocală
„s” – consoană
„e” – vocală
„s” – consoană
„c” – consoană
anca
mai 21, 2014 @ 15:41:59
analiza cuvintelor trece,merg,toti,tovarasi….te rog
angy
mai 31, 2014 @ 18:49:24
buna am mare nevoie de ajutor , sa anolizez cuvintele ”foarte buna”
angy
mai 31, 2014 @ 18:50:08
analizez scz……….
idnedelcv
mai 31, 2014 @ 21:17:54
Din ce propoziţie?
gugu
iun. 16, 2014 @ 14:29:38
poti analiza : Si-i dam patriei romane inima si viata-ntreaga.
idnedelcv
iun. 16, 2014 @ 22:34:44
„îi” – pronume personal, formă neaccentuată, persoana III, numărul singular, cazul dativ, funcţia sintactică de complement indirect;
„dăm” – verb predicativ, personal, conjugarea I, modul indicativ, timpul prezent, persoana I, numărul plural, funcţia sintactică de predicat verbal;
„patriei” – substantiv comun, simplu, feminin, singular, dativ, articulat cu art. hot. „-i”, funcţia sint. de complement indirect;
„române” – adj. propriu-zis, variabil cu 4 forme, se acordă cu subst. „patriei” (fem., sg., dativ), funcţ. sint. de atribut adjectival;
„inima” – subst. comun, simplu, feminin, singular, acuzativ, articulat cu art. hot. „-a”, funcţia sint. de complement direct;
„viaţa” – subst. comun, simplu, feminin, singular, acuzativ, articulat cu art. hot. „-a”, funcţia sint. de complement direct;
„întreagă” – adj. propriu-zis, variabil cu 3 forme, se acordă cu subst. „viaţa” (fem., sg., acuzativ), funcţ. sint. de atribut adjectival;
Stefan Radu
sept. 21, 2014 @ 09:52:23
Poti sa analizezi cuvintele din strofa asta de poezie :,, In al umbrei intuneric te aseman unui print,Ce se uit-adanc in ape Cu ochi negri si cuminti”
Stefan Radu
sept. 21, 2014 @ 11:05:49
Te rog analizeaza cuvintele din strofa asta de poezie : ,,In al umbrei intuneric Te aseman unui print, Ce se uit adanc in ape Cu ochii negri si cuminti ”
Stefan Radu
sept. 21, 2014 @ 13:53:01
te rog mult raspundemi
gugu
iun. 16, 2014 @ 14:51:44
am nevoie de un raspuns rapid vreau te rog analiza morfosintactica la toate cuvintele din propozitie
ignat adrian
iun. 30, 2014 @ 13:43:39
Nu ma pricep sa analizez urma toarea situatie : „Riscul de accident vascular cerebral este cu aproximativ 50% mai mare la fumatori decat la nefumatori .”
Trebuie sa fac analiza sintactica morfologica la toate cuvintele .Va rog sa ma ajutati. Multumesc .
petu
sept. 01, 2014 @ 15:58:55
a ajutat very many!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Didi Maria
sept. 17, 2014 @ 10:47:25
a.Precizeaza functia sintactica , valoarea morfologica si cazul cuvintalor
Discutasem cu aceia foarte incet
Cu aceia ?
Foarte incet ?
b. El este un copil rasfatat
Un copil?
rasfatat?
c. Este vai de capul lor !
Vai ?
Lor?
Marlena Doca
sept. 17, 2014 @ 18:50:05
ms pt raspuns esti singurul site care ma ajutat mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssȘȘȘȘȘȘȘȘȘȘȘȘȘȘȘ
Ana
feb. 16, 2015 @ 15:53:11
Si tu esti singura analfabeta fara creier intalnita de mine…
1.Inceputul de propozitie se scrie cu litera mare!
2.,,El” NU este un site ! El este o persoana! Ca doar nu site-l ti-a raspuns la intrebare! Persoana care a deschis acest site!
3. Fata! Heloooo! Tu nu ai invatat la scoala ca ,,ma-ul” tau este defapt un
”M-a” ?!?
4. Nu ai punct la propozitie?!?!
5. De ce a mai trebuit sa scri ,,mmmmm […]sssss” ?!?! Nu ai mai specificat asta in propozitie?!?!?
Deci esti cea mai analfabeta fata pe care am vazut-o in toata viata mea! Daca tu vorbesti asa pe net , atunci cum vorbesti cu colegii tai de scoala?!? Defapt… m-as mira daca ai fi trecut de gradinita!
petecut
sept. 20, 2014 @ 14:12:19
cum se analizeaza vb in golul
Stefan Radu
sept. 22, 2014 @ 08:52:04
k
elly
sept. 23, 2014 @ 17:07:12
Cum analizez: nestiutor ?
Florentina Pana
sept. 25, 2014 @ 16:03:13
Fetita mea are de analizat morfosintactic cuvantul ,,de pruna,, din strofa urmatoare:
Noi ne ducem printre luna
Filozofi si domnisoare
Culegand prin foi de pruna
Stele albe,martisoare
Ma ajutati si pe mine?
idnedelcv
sept. 25, 2014 @ 18:59:30
„(de) prună” – substantiv comun, simplu, genul feminin, numărul singular, cazul acuzativ, cu prepoziţia „de”, nearticulat, funcţia sintactică de atribut substantival prepoziţional.
radu
oct. 02, 2014 @ 08:53:12
cum se analizeaza sintactico morfologic cuvintele:
adu
in pod
cu dansa
Ruxandra Cristea
nov. 25, 2014 @ 20:57:36
Buna seara,baiatul meu are de facut o propozitie dupa schema urmatoare:
a.p . P a.p . a.p. a.p. Toate a.p. sunt subst. comun. Ma puteti ajuta si pe mine? Multumesc.
idnedelcv
nov. 25, 2014 @ 23:01:20
Nu înţeleg nimic. Ce reprezintă „a.p.”?
Andreea
dec. 01, 2014 @ 16:20:04
Eu vreau cuvântul profesor să fie analizat , dar să fie specificat si functia lui sintactica
anonim
ian. 27, 2015 @ 16:10:53
Nu poate nimeni sa iti spună f.s. daca nu spui si propozitia.
ana
ian. 19, 2015 @ 16:07:53
buna daca ma puteti ajuta si pe mine
analizati sintactic si morfologic toate cuvintele din textul urmator
Gospodina veni inaintea lor si ii privi in lumina lampii.Isi arunca ochi si isi plesni palmele:Vasilica al ei avea obrazul vanat,iar celalalt un cucui in frunte.Ea lua oglina de perete,si le-o tinu inainte.
– V-atirasturnat,nu-i asa ?Sa mai cereti voi la saniusi pe coasta!Sa va mai aud numai ca-mi vorbitisa mai mergeti acolo! Asteptati sa va vada ceilalti! Pe tine,Niculita,tatal tau!Cred ca in seara asta plang si la noi ,si la voi,matele
Andrei
feb. 04, 2015 @ 14:49:21
„Din privelistea napolitana am adus cu mine imaginea galbuie, ce o mai retin si astazi, a acelui vulcan stins pe nume Solfatara, pe al carui crater acoperit am umblat.” Analizati morfo-sintactic toate pronumele din fraza asta.
idnedelcv
feb. 06, 2015 @ 18:51:59
„(cu) mine” – pronume personal, formă accentuată, persoana I, nr. singular, caz Ac., precedat de prepoziţia „cu”, funcţia sintactică de complement indirect;
„ce” – pronume relativ, caz Ac., funcţia sintactică de complement direct;
„o” – pronume personal, formă neaccentuată, pers. III, nr. sg., gen feminin, caz Ac., funcţia sintactică de complement direct;
„al cărui” – pronume relativ, gen masculin, nr. singular, caz G., funcţia sintactică de atribut pronominal genitival.
sara
feb. 08, 2015 @ 15:31:36
vreau sa analizez substantivul rege in toate cazurile si functiiile sintactice
sara
feb. 08, 2015 @ 15:54:12
conjugati verbul a veni
Vlada
feb. 09, 2015 @ 17:23:47
Analizati morfologic verbul stiu di propozitia stiu sute de cumpene grele
Vlada
feb. 09, 2015 @ 17:24:30
pliz
Ana
feb. 16, 2015 @ 15:42:44
Imi puteti da analiza cuvintelor din Amintiri din copilarie de Ion Creanga de la ,, Caci asa ne amagea mama” pana la ,,Valea Saca” ? Multumesc anticipat!
lisa
feb. 17, 2015 @ 12:31:44
cum analizez „(el) putea vedea”, va rog?
idnedelcv
feb. 18, 2015 @ 20:43:00
„putea” – verb predicativ, personal, conjugarea II, diateza activă, modul indicativ, timpul imperfect, persoana III, nr. sing., funcţia sintactică de predicat verbal;
„vedea” – verb predicativ, personal, conjugarea II, diateza activă, modul infinitiv, timpul prezent, funcţia sintactică de complement direct.
Lisa
feb. 19, 2015 @ 14:11:35
dar nu este predicat verbal compus bimembru?
Lisa
feb. 19, 2015 @ 14:15:07
”Fiecare dintre ai sai vru sa aiba fata de dansii aceeasi atitudine pe care o avura cei mai buni dintre oamenii din regiunea cealalta.”
Va rog, analiza morfo-sintactica. Multumesc!
Lisa
feb. 19, 2015 @ 14:17:42
scrieti, va rog, doar functiile sintactice si valorile morfologice, restul sunt sigura
Vasile
apr. 19, 2015 @ 20:51:19
Imi puteti analiza cuvintele din fragmentul „A ramas Mara,saraca,vaduva cu doi copii,saracutii de ei,dar era tanara si voinica si harnica si Dumnezeu a mai lasat sa aiba si noroc. „
Tincu Mariana
apr. 21, 2015 @ 20:48:23
Foarte de ajutor….
adelina
apr. 28, 2015 @ 19:49:58
care este valoare morfologica si care este functia sintactica a cuvintelor din enuntul „buna seara,prietene” multumesc anticipat !
adi
mai 02, 2015 @ 09:27:51
trei elevi
a patra si a
a patra fata
primul in clasa
cinci copii
pe al treilea
cei cinci
pentru a patra
celor doi copii
cu a doua
altreilea coleg
celor trei al celor cinci [felul nr,val morfologica,caz,fs]
Danae Ana Maria
mai 08, 2015 @ 07:51:27
Vreau si eu analiza sintactica si morfologica a cuvantului „fericirei”!!!
rodica
mai 11, 2015 @ 18:07:18
cum analizez predicatul a iesit terog spune
rodica
mai 11, 2015 @ 18:08:42
terog scrie si repede terog
rodica
mai 11, 2015 @ 18:09:51
sumt cala a 5
rodica
mai 11, 2015 @ 18:12:57
va rog din suflet ma poate cineva ajuta
Marius
mai 12, 2015 @ 19:00:29
Va rog,îmi ziceți si mie analiza cuvântului ”lui Ștefan” Am dat teza si nu stiu daca am greșit. Mulțumesc anticipat!
oana
iun. 06, 2015 @ 09:38:29
Buna ziua.Am de analizat sintactic, morfologic si gramatical toate cuvintele (verbele, substantivele, adjectivele, numeralele etc) din urmatorul text:
A rămas Mara, săraca, văduvă cu doi copii, sărăcuții de ei, dar era tânără și voinică și harnică și Dumnezeu a mai lăsat să aibă și noroc.
Nu-i vorbă, Bârzovanu, răposatul, era, când a fost, mai mult cârpaci decât cizmar și ședea mai bucuros la birt decât acasă; tot le-au mai rămas însă copiilor vreo două sute de pruni pe lunca Murășului, viuța din dealul despre Păuliș și casa, pe care muma lor o căpătase de zestre. Apoi, mare lucru pentru o precupeață, Radna e Radna, Lipova e numai aci peste Murăș, iar la Arad te duci în două ceasuri.
Marți dimineața Mara-și scoate șatra și coșurile pline în piața de pe țărmurele drept al Murășului, unde se adună la târg de săptămână murășenii până de pe la Sovârșin și Soboteliu și podgorenii până de pe la Cuvin. Joi dimineața ea trece Murășul și întinde șatra pe țărmurele stâng, unde se adună bănățenii până de pe la Făget, Căpălnaș și Sân-Miclăuș. Vineri noaptea, după cântatul cocoșilor, ea pleacă la Arad, ca ziua s-o prindă cu șatra întinsă în piața cea mare, unde lumea se adună din șapte ținuturi.
Dar lucrul cel mare e că Mara nu-ți iese niciodată cu gol în cale; vinde ce poate și cumpără ce găsește; duce de la Radna ceea ce nu găsești la Lipova ori la Arad și aduce de la Arad ceea ce nu găsești la Radna ori la Lipova. Lucrul de căpetenie e pentru dânsa ca să nu mai aducă ce a dus și vinde mai bucuros cu câștig puțin decât ca să-i „clocească” marfa.
Elena
sept. 06, 2016 @ 12:31:29
Vreau si eu analiza va rog frumos!
Adina
iul. 15, 2015 @ 14:25:22
Cum fac diferenta dintre predicat verbal si predicat nominal ? Nu am înțeles cum sa deosebezc propozițiile intre ele când…când e predicativa ?atributiva?subiectiva???
VIP
sept. 03, 2015 @ 16:37:30
cum sa analizez cuvintul s-a stins
Ewrg
sept. 05, 2015 @ 11:37:18
Ma puteti ajuta sa analizez propozitia: Prin iarba arsa greierii cu ţirîit prelung Tacerea nesfirsita a zilei o împung. Am incercat dar nu reusesc .
Lucia
sept. 06, 2015 @ 10:26:08
Analizati morfologic cuvantul Isi poarta! Va roooog! Cum e analizat acesta: A impodobit- verb, exprima o actiune, ce a facut?, trecut, pers.3, pr.sg. P.V. Va roog e Urgeeeeeent
Elvi
sept. 06, 2015 @ 14:53:30
Va rog,îmi ziceți si mie analiza morfosintactica a frazei:
un coleg spune niste cuvinte de parca le-ar lipi ca nuca de perete.
Petrura Barbieru
sept. 15, 2015 @ 17:22:59
Anlizeaza sintactic si morfologic toate cuvintele din urmatoarele propozitii:”Lica un om ca de 36 ani ,inalt si uscatit si supt la fata.cu mustata lunga.” „Dulcele gand ce-l napadise era ca un nor negru.”
Petrura Barbieru
sept. 15, 2015 @ 17:24:47
Analizeaza sintactic si morfologic toate cuvintele din urmatoarele propozitii:”Lica un om ca de 36 ani ,inalt si uscatit si supt la fata.cu mustata lunga.” „Dulcele gand ce-l napadise era ca un nor negru.”
Sebi78
sept. 17, 2015 @ 14:36:27
S
georgi
sept. 20, 2015 @ 15:12:27
Analizeaza morfo-sintactic cuvintele : le ( „cand deodata le iesi inainte. „),
georgi
sept. 20, 2015 @ 15:14:16
Intr-o („intr-o zi, doi prieteni.. „)
georgi
sept. 20, 2015 @ 15:15:35
Inainte (” un urs le iesi inainte „)
georgi
sept. 20, 2015 @ 15:17:49
Prietenul (” in timp ce prietenul sãu ramase in mijlocul drumului”)
georgi
sept. 20, 2015 @ 15:23:01
sãu („in timp ce prietenul sãu.. „)
georgi
sept. 20, 2015 @ 15:25:03
neavând („neavand alta cale.. „)
georgi
sept. 20, 2015 @ 15:27:01
Îi („ursul îi mirosi… „)
georgi
sept. 20, 2015 @ 15:30:29
aflati (” mi-a spus sa ma feresc de oamenii care-si abandoneaza prietenii aflati în primejdie „)
Raluca Geanina
sept. 22, 2015 @ 07:34:36
Imi puteti analiza predicatele din: ”Scuturate din crengi, …, muiate de ploi, florile isi vor statornici covorul lor, mereu, precum mereu tot albe flori vor rasari, sa ca fie culese de ate maini, pana va intra recele si nepasatorul fier al plugului in dumbrava…”
Bogdan
sept. 23, 2015 @ 08:35:36
Analizatimi si mie:
Sublinie titlul cu-atata energie, incat linia, la inceput plina.
Timofte Alina
oct. 29, 2015 @ 18:05:22
Va rog sa ma ajutați sa analizez cuvântul mierea din propoziția :Ursului îi place mierea.Multumesc!
capshunica08
oct. 29, 2015 @ 18:25:28
Va rog sa ma ajutati sa analizez cuvantul miere din propozitia:Ursului ii place mierea!
idnedelcv
oct. 31, 2015 @ 09:23:41
”mierea” – subiect simplu, exprimat prin substantiv comun, simplu, gen feminin, nr. singular (defectiv de plural), caz nominativ, articulat cu articolul hotărât ”-a”.
Claudiu
nov. 10, 2015 @ 17:31:34
Analizati sinctactic si morfologic toate cuvintele din;
Am revenit spre oras, purtand pe chip acea unica imbinare de riduri pe care atat de rar aveam ocazia s-o arborez in lungile mele insingurari si care se chema suras.
Planeta celor 2 sorii
De Horia arama
Va rog mult
Andreea
dec. 02, 2015 @ 11:14:41
Cum analizez sintactic si morfoligic textul:
„De aceea, când vine unul și-ți istorisește, bunăoară, că a împușcat de la pândă lupul, pe când i s copol-l-aucopoii gonind; că a înjunghiat cu cuțitul de la brâu și a culcat la pământ pe ursul, care se răpezise asupră-i , rănit fiind de glonț și înfuriat, eu unul nu sunt de părere că trebuie să te frămânţi așa tare cu firea, si mai ales mi se pare că este cu totul de prisos ca să, te cerci a-i dovedi cum că se amăgeşte si că ceea ce spune nu a fost niciodată și nici nu se poate aievea întâmpla.”
Anonimul
ian. 10, 2016 @ 13:47:24
Analizati morfologic si sinctactic cuv puse in paranteze:( Ce-o fi),( sa fie).
(Lui) Culi (i) (se pare) ca trebuie sa se miste tocmai in partea (din potriva), insa vidra cunoaste (mai bine) socoteala (drumului)
Mariuca
ian. 20, 2016 @ 10:59:26
Sa fii mandru…analiza morfosintactica …va rog sa.mi raspundeti
Gheorghe Victoria
ian. 29, 2016 @ 07:29:53
Buna ziua.
Va rog analiza la următoarea propoziție:
In sat se spuneau multe povesti pe vremea cand eram un copil.
Adelina
feb. 04, 2016 @ 09:51:22
Cum se analizează morfo-sintactic sintagma: el rămase exact cu acea expresie
Paris de la franta
feb. 10, 2016 @ 18:17:16
cum se analizeaza cuvintele cu tot cu caz:sarbatorile,de iarna,de craciun,bradul,pe crangutele,verzi,globulete,ghirlande si lumanarele
idnedelcv
feb. 12, 2016 @ 22:40:12
Nu se poate face analiză sintactică fără să ai propoziția din care fac parte cuvintele respective.
Mihaela
feb. 11, 2016 @ 17:37:53
Pe ei îi dor capul.
Vreau sa stiu daca e formulata corect propoziția. Mulțumesc.
idnedelcv
feb. 12, 2016 @ 22:38:52
Evident că nu. Subiectul propoziției este „capul”, prin urmare predicatul trebuie să se acorde cu el în persoană și număr: ”doare”.
Așadar, „capul doare”. „Pe ei îi doare capul.”
idnedelcv
apr. 09, 2016 @ 11:57:21
Nu. Nu e formulată corect.
Corect este: „Pe ei îi doare capul.”
Nistor Ștefan
feb. 22, 2016 @ 16:26:54
analizați textul următor : O fulgerare roșie străbate luminisul.Ciocanitoarea se catara cu ghiarele pe trunchiul unui mesteacăn. Apoi trece la altul. Fagul suna mai tare,frasinul mai înăbușit.Ciocanitoarea bate mereu.
Ionela Andriuta
mart. 30, 2016 @ 09:22:22
Analiza morfosintactica a subiectelor:
„Se pare cum ca alte valuri
Cobor mereu pe-acelasi vad
Se pare cum ca-i alta toamna
Ci-n veci aceleasi frunze cad.”
Anamaria Nagy
mai 07, 2016 @ 17:15:54
Buna as vrea sa aflu analiza cuvinte : lui , o , carte , mare , în , curte , un , câine , gri .
Morfologic si sntactic
dudu
mai 10, 2016 @ 13:51:04
cum se analizeaza de aer?
Marian
mai 15, 2016 @ 11:44:54
analizati morfosintactic urm cuvintele „avea”,”o gradina”,”frumoasa”
Dacian
mai 19, 2016 @ 14:05:07
1. Este vai de voi
2.Ma scol dimineata devreme .
3.Ea avea o rochie asemenea mamei.
4.Deasupra orasului a zburat un avion american.
5.Undeva se zarii un curcubeu splendid.
5.Pisica vecinului se va catara pe acoperisul casei lor.
Sintactic si morfologic ,va multumesc !
Dana
mai 20, 2016 @ 21:27:28
Vă rog să-mi spuneți ce este ca parte de propoziție (și cazul) cuvântul ,,Manole” din propoziția: Angajatul Manole a fost concediat. Mulțumesc!
idnedelcv
mai 31, 2016 @ 23:17:30
Este atribut substantival apozițional.
alex
mai 25, 2016 @ 16:55:13
analiza morfologica a cuvintului umbrele
Denisa Lavinia Rusu
iun. 05, 2016 @ 09:53:37
Ma poti ajuta si pe mine te rog am de analizat morfologic si sintactic toate cuvintele din textul de mai jos:
Alin va pleca in excursie.El va merge cu prietenul verisoarei.Cei doi au cumparat biletele de mult.Meritul le apartine.Anul scolar se termina,ei sunt primii in clasa.
Macar jumate din ele daca mi le poti face sunt cam 30 de cuvinte.
Anonim Anonima
iun. 10, 2016 @ 08:28:42
Va rog si din textul Veneam la vale,de Geo Bogza.
Mulțumesc!
anonim
sept. 14, 2016 @ 16:29:22
cum analizez morfo sintactic urmatorul text Cocostarcul s-a sculat cu noaptea-n cap .A intrat in balta. Pe picioarele lungi subtiri ca niste lujere , trupul lui se leagana agale.Deodata se opreste , incodeaza gatul.
Andreea
sept. 15, 2016 @ 15:20:59
Care este analiza cuvintelor: sa lumineze, mintea omului, sufletul, cartea, este purtatoare, intelpciuni, ia inspirat, pe mari actori, in muzeele
bianca scrab
sept. 15, 2016 @ 18:41:49
analiza morfo-sintactica a cuvantului ” descult si roscovan”
Deea
sept. 18, 2016 @ 14:32:22
Cum se analizeaza urmatoarele cuvinte? (cele in ghilimele)
Poezia populara „nu se pastreaza” „in carti”, ci „in mintea” „oamenilor”, iar „oamenii” „nu sunt” „pasivi” „ca hartia”. „Ei” „nu tin” „minte” decat numai „ceea ce”-i „impresioneaza” „profund”. Si „cand” o poezie „impresioneaza” sute de ani in sir „inseamna” ca „are” „aprobarea” „unui numar” „nesfarsit” „de oameni” „inspirati” de-a lungul vremii.
Deea
sept. 18, 2016 @ 14:35:04
Analizati textul urmator:
Poezia populara „nu se pastreaza” „in carti”, ci „in mintea” „oamenilor”, iar „oamenii” „nu sunt” „pasivi” „ca hartia”. „Ei” „nu tin” „minte” decat numai „ceea ce”-i „impresioneaza” „profund”. Si „cand” o poezie „impresioneaza” sute de ani in sir „inseamna” ca „are” „aprobarea” „unui numar” „nesfarsit” „de oameni” „inspirati” de-a lungul vremii.
Gabriela
sept. 20, 2016 @ 17:56:17
Imi analizati va rog adjectivele boieresti,ciudate verbele am facut,am intrat si substantivele Dimitrie Cantemir, Moldovei de sus va rogggg
adrian
sept. 26, 2016 @ 13:25:54
Analiza cuvintelor din propozitiile: Acolo este tara mea Se inchide inserarea ca o carte
sara adinescu
nov. 22, 2016 @ 10:01:40
ajutati-ma si pe mine . am de analizat acest text : prietena mea daneza care mi-a povestit despre copilaria ei din Copenhaca anului 1943 si care a devenit model pentru personajul Annemarie este acum o femeie in varsta. si eu de asemenea . amandurora ne place sa ne gandim la copiii care citesc astazi cartea , care o vad pentru prima oara si afla ca odata pentru scurta vremec si intr-un mic spatiu cativa oameni lipsiti de prejudecati au facut cinste omeniei altora
Alexia
dec. 18, 2016 @ 14:41:46
Analiza a tuturor cuvintelor din:
Iată vin colindătorii
Noaptea pe la cântători
Și ei vin mereu,mereu
Si-l aduc pe Dumnezeu
Dumnezeu adevărat
Soare-n raze luminar
Maria
feb. 03, 2017 @ 14:56:58
Analizati sintactic si morfologic cuvintele scrise mari din propozitile:
-Ne-am dat seama cat este de RUSINAT.
-Fugeau CARE INCOTRO vedeau cu ochii.
-Ramasese o clipa tintuit LOCULUI,nestiind ce sa mai faca.
-Imi venea sa-i trag O SFANTA DE BATAIE.
-Ar trebui GASITA o formula mai buna.
-DE CATE ORI vine la noi,aduce flori.
-CU TOATA SPIERIETURA,avu totusi puterea sa raspunda la intrebari.
-DINSPRE MINE,sa se uite pana i s-or umfla ochii.
-Si UNDE MI TI-l ia Fat-Frumos pe zmeu.
-IAR sa ma duc?
-Aceasta e o hotarare anterioara DEMITERII lui.
-A tras o spaima VECINA CU MOARTEA.
Va multumesc.
Andy
feb. 21, 2017 @ 19:31:36
Ce este „celor” ca parte de vorbire ?
idnedelcv
feb. 21, 2017 @ 23:51:47
Pronume demonstrativ de depărtare.
Casamandra Marciana
mart. 19, 2017 @ 12:58:22
Cum analizez ,,foile lipite unele de altele” ? ma intereseaza de altele
Valy
mai 03, 2017 @ 17:34:52
Trestia ce valoare morfologica si ce functie sintactica are
Va rog !!!
Trasca Diana
mai 28, 2017 @ 14:17:30
Se da textul : Într-un tarziu a plecat ,nu se putea sta asa la nesfârșit ,dar gustul învățaturii i se trezise si studentul parea ca simte si el placerea sa spuna lucrurile acelea ,in fond elementare, unei femei careia i se pareau teribil de savante ,iar el insusi aparea drept un savant adevarat, care stie lucruri fantastice si greu de bănuit. Precizati felul propozițiilor. Mi ar fi de folos si daca imi aratati cum le împartiti ..Mulțumesc frumos !
DD
mai 29, 2017 @ 15:42:02
Cum se analizeaza sintacticto morfologic cuvintele: de a, aseza, care, ai putea, vietii si în ea din textul: Rămâne, doar, tentația vagă de a te așeza în pat, cu genunchii la gură, pliat în tine ca înainte de a fi fost expulzat în existență, renăscut din valul de greață care te împinge încet către țărmul pre-inceputului tău. Nu este acesta modul cel mai simplu de a dispărea prin retro-gradare, prin gândul ca ai putea să ieși din camera vieții prin chiar ușa pe care ai intrat în ea? Va mulțumesc!
DD
mai 29, 2017 @ 15:46:59
Cum de analizează sintactico morfologic cuvintele : era, a lui, cu Pașadia, tustrei, acolo ,din textul: Daca nu-și atingea ieftina țintă era numai a lui: cum știa că noaptea, când eram cu Pașadia, il urmam tustrei oriunde, orbește, ce i-ar fi fost mai lesne decât să se ducă acolo fără să ne mai intrebe de vrem ori ba și fără să ne spuie dinainte. Va mulțumesc!
DD
mai 29, 2017 @ 15:57:01
Cum de analizează sintactico morfologic cuvintele: vreunei din propoziția Și n-ai teamă că nu-ți voi face concesia vreunei amintiri. Din propoziția: Până și stârvurile au dezertat si-am rămas singur în moartea pe care din nestiinta divina , ignorând fără de început, cuvintele de analizat sunt: am rămas, singur, pe care.
DD
mai 29, 2017 @ 16:02:41
Cum se analizează sintactico morfologic cuvintele: de a, așeza, care, din propoziția: Rămâne, doar, tentația vagă de a se așeza în pat, cu genunchii la gură, pliat în tine ca înainte de a fi fost expulzat în existență, renăscut din valul de greață care te împinge încet către țărmul pre-inceputului tău. Din propoziția: Nu este acesta modul cel mai simplu de a dispărea prin retro-gradare, prin gândul că ai putea să ieși din camera vieții prin chiar ușa pe care ai intrat în ea? Cuvintele de analizat sunt: ai putea, vieții, în ea.
DD
mai 29, 2017 @ 16:05:58
Cum se analizează cuvintele: care, pe lângă fresca, , se vedea, clădit, de granit din : Când vizitatori ieșiră pe poarta, paznicul nu ajunsese inca sa se dumirească cine fuseseră cei care trecuseră nepăsători pe lângă fresca ștearsă, mai mult atrași de ce se vedea spre uzină decât de castelul clădit din blocuri de granit. Va mulțumesc!
Mirela
iun. 17, 2017 @ 18:03:19
Stie cineva cum se analizeaza 1. „face” in „Nu ai ce face”
2. „voluntari” in „Ei pot deveni voluntari”
3. UE in „tara membra UE”.
Multumesc.
Maya
sept. 12, 2017 @ 17:30:16
Analiza morf. si sintactica a cuv:primele(carti),din literatura,le-am citit,(am descoperit)prietenul,cel mai bun,(am gasit)o (noua)bucurie,(o avea) f. aproape.
ana
oct. 19, 2017 @ 08:12:56
Buna ziua. ma intereseaza valoarea morfologica a cuvantului <> din propoz <>. Eu cred ca e adverb , dar nu sunt sigura. Multumesc
ana
oct. 19, 2017 @ 08:15:06
ce le duceau lunea in targ de vanzare. Lunea este adverb sau substantiv
ana
oct. 19, 2017 @ 08:18:44
alta intrebare ar fi ,,ziua-amiaza-mare,, este compunere prin alaturare sb+sb+adj sau este sb+adv+adj?
Pop Maria
nov. 12, 2017 @ 14:08:00
Bună ziua! Îmi puteți analiza morfo- sintactic toate cuvintele din textul de mai jos și analiza frazei?
”E ușor de înțeles că, din moment ce ți-am făcut atâtea promisiuni, te voi însoți până aproape de vârful muntelui, chiar dacă drumul e cam lung și mai ales anevoios, iar vremea e rea, caii mici și eu extrem de obosit.”
mihai
nov. 28, 2017 @ 20:31:23
Buna seara. As dori sa stiu cazul si functia sintactica a cuvantului „arbitri” din textul urmator: Acest meci a fost condus de cei mai buni arbitri.
idnedelcv
nov. 28, 2017 @ 22:53:29
„ (de) arbitri” – substantiv comun, cazul acuzativ, funcția sintactică de complement de agent (determină verbul la diateza pasivă „a fost condus” și răspunde la întrebarea DE CĂTRE CINE?).
Miki
ian. 22, 2018 @ 20:40:59
Buna! Vreau si eu sa ma ajutati cu aceste cuvinte pt Analizat sintactic și morfologic …”.cum” si „sa mi fie pe toata ziua” .merci
idnedelcv
iun. 17, 2018 @ 11:47:14
Nu putem face analiză sintactică și morfologică fără să cunoaștem contextul întreg. Scrie tot enunțul.
Aurora Cubinet
feb. 23, 2018 @ 20:30:41
Cum analizez, din punct de vedere sintactic și morfologic, următoarea frază: ,,În situația în care, începând cu 1 ianuarie 2018, salariile de bază sunt mai mari decât cele stabilite potrivit prezentei legi pentru anul 2022 sau devin ulterior mai mari ca urmare a majorărilor salariale reglementate, se acordă cele stabilite pentru anul 2022.” Mulțumesc mult.
idnedelcv
iun. 17, 2018 @ 11:45:46
În situația 1/ în care, începând cu 1 ianuarie 2018, salariile de bază sunt mai mari decât cele stabilite potrivit prezentei legi pentru anul 2022 2/ sau devin ulterior mai mari ca urmare a majorărilor salariale reglementate, 3/ se acordă cele stabilite pentru anul 2022. 1/
1 – PP
2 – AT (are ca termen regent substantivul „situația” din P1; CARE?)
3 – AT (are ca termen regent substantivul „situația” din P1; CARE?)
Cami
mai 04, 2018 @ 15:54:10
Analizati sintactica si morfologica la urmatoarea propozitie
Ei au pornit spre imparatul Ros
idnedelcv
iun. 17, 2018 @ 11:49:09
„au pornit” – predicat verbal, exprimat prin verb predicativ;
„ei” – subiect simplu, exprimat prin pronume personal;
„spre împăratul” – complement circumstanțial de loc, exprimat prin substantiv comun, cu prepoziție;
„Roș” – atribut substantival apozițional, exprimat prin substantiv propriu.
pop
sept. 16, 2018 @ 14:34:50
buna am si eu nevoie de ajutor…cuvintele atunci,sosi,la popa,un om,patruzeci,ca un taur,cu capul,mare,te,aduce,la mine,Samsoane,preotul,privindu,statura,de urias analizate morfologic si sintactic
idnedelcv
sept. 16, 2018 @ 14:58:27
Nu se poate face analiză sintactică fără să cunoști enunțul din care fac parte cuvintele.
Și, oricum, aștept mai întâi propunerea ta de analiză.
Anghel Violeta
ian. 30, 2019 @ 15:50:06
Cum analizez morfologic si sintactic citatul:
Si eu eram vesel ca vremea ce bună și sturlubatic si copilăros ca vântul in turnarea sa.
doina marcu
mart. 08, 2019 @ 14:52:57
analiza sintactico-morfologica, propozitia Imi placa zapada
idnedelcv
mart. 09, 2019 @ 17:02:15
„îmi” – complement indirect, exprimat prin pronume personal, formă neaccentuată, persoana I, nr. sing., caz D.
„place” – predicat verbal, exprimat prin verb predicativ, conjugarea II, diateza activă, modul indicativ, timp prezent, persoana III, singular;
„zăpada” – subiect simplu, exprimat prin substantiv comun, simplu, genul feminin, nr. sing., caz N., articulat cu articolul hotărât „-a”.
DAN
apr. 19, 2019 @ 22:55:37
va rog sa ma ajutati la analiza urmatoarei fraze:
,,Pentru personalul didactic de predare din invatamant, precum si pentru personalul didactic de conducere prevazut la punctul 1, nr. crt, 1,2,4-6 și punctul 2 din ANEXA I la Legea nr. 153/2017, se acordă un spor de 10%.,,
INTREBARE: – DIN PUNCT DE VEDERE AL INTELESULUI LIMBII ROMANE
LA CE TIP DE PERSONAL SE PREVEDE ACORDAREA SPORULUI, la cel de conducere prevazut la punctul 1 si cel de conducere prevazut la punctul 2
SAU
la cel de conducere prevazut la punctul 1 si la tot personalul prevazut la punctul 2
Multumesc!
DAN
apr. 19, 2019 @ 22:59:43
Si cateva explicatii; care este subiectul, predicatul cum se aplica enumeratia, etc…
Cristi
dec. 16, 2020 @ 19:09:40
Trebue analizata sintactic si morfologic Propizitia: Madam Popescu imi spune ceva.
[Sper sa ma ajuti]
Cristi
dec. 16, 2020 @ 19:10:32
Toate cuvintele din propozitie
Righina
nov. 04, 2021 @ 20:49:52
2. Analizați morfo-sintactic toate categoriile de adjective din textele de mai jos:
Matematicile le preda, ceremonios, în hainele cele mai îngrijite, cu gulerul cel mai înalt şi totdeauna proaspăt. (N. Iorga.
Eram cinci inşi la precupeaţa Lenea Liuchici şi aveam două paturi şi o masă, iar Huţu se culca pe jos, fiindcă taică-său îi adusese o saltea cu paie, două perini, o velinţă, trei rân¬duri de albituri, două pâini mari.
Notarul îl ascultă cu aceeaşi bunăvoinţă, făcându-și chiar însemnări după unele lucruri ce i se păreau lui vrednice să fie puse în jalbă către împărat. Pe el îl interesau mai mult ca documente omeneşti. (L. Rebreanu)
Righina
nov. 04, 2021 @ 21:05:47
ajutațimă vă rog.
2. Analizați morfo-sintactic toate categoriile de adjective din textele de mai jos:
Matematicile le preda, ceremonios, în hainele cele mai îngrijite, cu gulerul cel mai înalt şi totdeauna proaspăt. (N. Iorga.
Eram cinci inşi la precupeaţa Lenea Liuchici şi aveam două paturi şi o masă, iar Huţu se culca pe jos, fiindcă taică-său îi adusese o saltea cu paie, două perini, o velinţă, trei rân¬duri de albituri, două pâini mari.
Notarul îl ascultă cu aceeaşi bunăvoinţă, făcându-și chiar însemnări după unele lucruri ce i se păreau lui vrednice să fie puse în jalbă către împărat. Pe el îl interesau mai mult ca documente omeneşti. (L. Rebreanu)