Pentru Ionuţ

Clasa V, manual Teora

Ex. a, b/ p. 146

Î: Ce cuvinte ne indică faptul că întâmplarea se petrece într-un sat?

R: Cuvintele care ne indică faptul că întâmplarea se petrece într-un sat sunt:

  • „ne prindem noi şi câţiva băieţi din sat”;
  • „Ş-o luăm noi de la popa Oşlobanu, tocmai din capul satului din sus, cu gând să umblăm tot satul…”.

Î: Ce cuvinte sau situaţii vă sugerează identificarea naratorului cu personajul său?

R: Cuvintele sau situaţiile care indică identificarea naratorului cu personajul său sunt :

  • „eram şi eu mărişor acum”;
  • „am stat de capul tatei să-mi facă şi mie un buhai”;
  • „văzând eu că mi-am aprins paie-n cap cu asta, am şterpelit-o de-acasă numai cu beşica cea de porc”.

Naratorul povesteşte la persoana I, adică este în acelaşi timp şi personaj al acţiunii.